غلّه – دانه پرینتر سه بعدی پرینت یک ساختمان

غلّه – دانه: پرینتر سه بعدی پرینت یک ساختمان بزرگترین پرینتر سه بعدی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی پاشنه آشیل اقتصاد۹۷ کجاست؟

    سال گذشته را می توان سال سکوت و انتظار جهت اقتصاد کشور عزیزمان ایران نامید؛ اقتصادی که سال هاست حل پرسشها بغرنجش را از سالی به سال دیگر موکول می کند،حالا امیدو

    پاشنه آشیل اقتصاد۹۷ کجاست؟

    پاشنه آشیل اقتصاد۹۷ کجاست؟

    عبارات مهم : ایران

    دولت نشان داه که قصد دارد پرونده های بازمانده سهام عدالت را سامان ببخشد

    سال گذشته را می توان سال سکوت و انتظار جهت اقتصاد کشور عزیزمان ایران نامید؛ اقتصادی که سال هاست حل پرسشها بغرنجش را از سالی به سال دیگر موکول می کند،حالا امیدوارم است در شرایط سخت امسال بتواند باری از پرسشها گذشته را از دوش خود بردارد.

    اقتصاد کشور عزیزمان ایران در حالی گذشتِ سالیان را به نظاره نشسته است که بار سنگین مشکلاتش را همراه خود از سالی به سال دیگر بر دوش می کشد و هنوز از بعد دهه ها صحبت در خصوص بحران های اساسی نتوانسته است تحولی چشمگیر را در این عرصه شاهد باشد. برنامه های اصلاحی نظیر زیاد کردن قیمت حامل های انرژی و … نیز با مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دستور کار خارج شد تا ساماندهی مصرف بنزین در اقتصاد پرمصرف کشور عزیزمان ایران که حالا تهدیدی جدی جهت محیط زیست نیز محسوب می شود همچنان بلاتکلیف در گروکشی های سیاسی باقی بماند.

    پاشنه آشیل اقتصاد۹۷ کجاست؟

    سال گذشته سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود و از این رو به سنت سالیان برگزاری انتخابات ، اقتصاد در کنجی خزیده ، روزها را به انتظار نشست با این حال سه ماهه نهایی سال ، دوره نمود اتفاقات تلخ اقتصادی بود. اتفاقاتی که تاثیرات آن بی تردید در امسال کام بسیاری از فعالان اقتصادی را تلخ خواهد کرد.در سالی که گذشت اخبار مرتبط با سوء استفاده های مالی و اختلاس نتوانست حساسیتی جهت افکار عمومی ایجاد کند آیا که اعداد و ارقام در این حوزه چنان در سال های پیشین بزرگ بودند که خود به مانعی جهت جنبش دوباره جامعه بدل شدند . هنوز نام بابک زنجانی بر سر زبان هاست و ماجرای پیچیده پول های گمشده اش به فیلم های هیجانی هالیوودی طعنه می زند.

    پرونده باز اشتغال، حمایت از بخش مولد، اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار یارانه های نقدی و غیر نقدی و همچنین حل بحران صندوق های بازنشستگی ، در امسال نیز پرونده هایی قابل بررسی هست. سالی که گذشت سال حوادث تلخی بود که وزارتخانه های اقتصادی را درگیر خود کرد. سانحه کشتی سانچی و سقوط هواپیمای مسفربری یاسوج، هر دو کام ایرانی ها را تا مدتهای مدید تلخ نگاه خواهد داشت. داستان اقتصاد کشور عزیزمان ایران سال هاست با تلخی های ناتمام آمیخته است . تلخی های بی آخر که تحت تاثیر باج خواهی سیاست از اقتصاد رقم خورده است.

    سال گذشته را می توان سال سکوت و انتظار جهت اقتصاد کشور عزیزمان ایران نامید؛ اقتصادی که سال هاست حل پرسشها بغرنجش را از سالی به سال دیگر موکول می کند،حالا امیدو

    کاهش قیمت سود بانکی

    نرخ سود بانکی در شهریور ماه اجرایی شد.این اتفاق مهمترین اتفاق اقتصادی سال گذشته بود.

    مصوبه تعیین قیمت 15 درصد جهت سپرده های یک ساله و 10 درصد جهت سپرده های کوتاه مدت پیش از این از سوی شورای پول و اعتبار صادر شده است بود . آنچه رخ داد ولی الزام نظام بانکی به رعایت بخشنامه پیشین شورای پول و اعتبار بود.

    پاشنه آشیل اقتصاد۹۷ کجاست؟

    بر این اساس بانک مرکزی ،بانک ها را مکلف به رعایت قیمت سود کرد تا بنا بر قول مقامات این بانک ، اصلاح ساختار بانک ها از این نقطه شروع شود. صف های طویل در برابر شعب بانک هایی که حتی روز تعطیل به کار خود ادامه می داند خود گواهی بود بر انتظار دریافت سود بیش از این رقم از سوی سپرده گذاران. هر چند در سه ماه نهایی سال ، بانک مرکزی با نشانه کنترل قیمت ارز خود دو هفته ای مجوز فروش اوراق سپرده با سود بیست درصد را صادر کرد ولی با این حال قیمت سود سپرده ها در بانک ها همچنان قیمت هایی است که شهریور ماه بانک ها به رعایت آن فراخوانده شدند.

    در این موعد بسیاری آینده نگری کرده بودند که کم کردن سود سپرده ها به رونق بازارهای دلالی ارز و سکه دامن بزند.

    سال گذشته را می توان سال سکوت و انتظار جهت اقتصاد کشور عزیزمان ایران نامید؛ اقتصادی که سال هاست حل پرسشها بغرنجش را از سالی به سال دیگر موکول می کند،حالا امیدو

    تورم

    تورم بحران دیرپای اقتصاد کشور عزیزمان ایران هست. تورم دیرپا در چند دهه گذشته ساختارهای اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده هست. هر چند هنوز قیمت تورم سال گذشته از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است ولی آخرین گزارش بانک مرکزی نشان می دهد قیمت تورم 12 ماهه بهمن ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.9 درصد زیاد کردن نشان می دهد.

    پاشنه آشیل اقتصاد۹۷ کجاست؟

    ایران از بعد بیش از دو دهه در سال 1394 ، طعم تورم تک رقمی را چشید و سال 1395 نیز توانست این دستاورد را حفظ کند. بررسی ها نشان می دهد قیمت تورم در سال گذشته نیز چندان عوض کردن محسوسی را نسبت به دو سال پیش از این تجربه نکرده است ولی با این حال حراست از دستاورد مذکور بارها و بارها از سوی مقامات اقتصادی و شخص رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفته است.

    آنچه در ماه های نهایی سال رخ داد ولی نشانه هایی از بازگشت تورم دو رقمی به اقتصاد کشور عزیزمان ایران را آشکار کرده است و از این رو به نظر می رسد در صورت استمرار اوضاع کنونی امسال ، سال بازگشت دوباره تورم دو رقمی به عرصه اقتصاد باشد.

    ارز

    هنگامی که پای ارز به میان می آید ، شرایط تغییری جدی را تجربه می کند . سه ماه نهایی سال ، دوره قدرت نمایی قیمت ارز در اقتصاد کشور عزیزمان ایران تلقی می شود. قیمت دلار و سایر ارزهای معتبر از میانه دی ماه بنای زیاد کردن را گذاشت و تمام اقداماتی که در این دوره زمانی در دستور کار قرار داده شد نیز نتوانست مانعی در برابر این میل به فزون خواهی ایجاد کند.

    در نخستین روزهای سال قیمت هر دلار آمریکا از 5 هزار و 100 تومان نیز عبور کرده است تا بار دیگر ارز به مساله مهم اقتصاد کشور عزیزمان ایران تبدیل شود.برنامه بانک مرکزی جهت اجرای سیاست یکسان سازی قیمت ارز نیز همچنان اجرایی نشد تا بحث راجع به امکان پذیری یا امکان ناپذیری اجرای برنامه یکسان سازی قیمت ارز همچنان استمرار یابد.

    وضعیت بازار ارز چنان بود که امکان صحبت از مهمترین اتفاقات اقتصادی در سال 1396 بدون توجه به آنچه در سبزه میدان و فردوسی گذشت ، امکان پذیر نیست. با زیاد کردن قیمت ارز در بازار ، قیمت کالاهای مرتبط با ارز نیز رو به زیاد کردن گذاشت

    بازار سکه سکه شد

    با رشد قیمت ارز در بازار قیمت سکه بهار آزادی،خودروهای وارداتی و دیگر اقلامی که قیمتشان ارتباط مستقیمی با قیمت ارز دارند، رو به زیاد کردن گذاشت. سکه سد مقاومتی یک میلیون و پانصد و یک میلیون و ششصد هزار تومان را شکست تا در امسال حتی روی یک میلیون و هفتصد هزار تومان را نیز ببیند . این رکود شکنی ها در بازار طلا نیز رخ داد.

    قیمت خودروهای خارجی رو به زیاد کردن گذاشت و بعضی خودروها حتی زیاد کردن قیمتی در حدود 60 میلیون تومان در چند روز را نیز تجربه کردند هر چند رکودهای رشد قیمت جهت بعضی دیگر در بازه زمانی دو ماهه و سه ماهه بسیار بیش از این ارقام است.

    پرداخت سود سهام عدالت

    سود سهام عدالت سال 1396 به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شد. با اینکه رقم این سود دستمایه طنزهای کلامی در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بود ولی به هر روی دولت نشان داد قصد دارد پرونده های بازمانده از سال های قبل را سامانی داده و تعهداتی که بر عهده دولت گذاشته شده است است را اجرایی کند. هر چند سود سهام عدالت پرداخت شده است است ولی هنوز بحث ها بر سر اجرای دقیق این برنامه ادامه دارد.

    و ولی اشتغال

    هر چند میزان اشتغال ایجاد شده است از سال 1394 به این سو افزایشی محسوس را تجربه کرده هست، ولی قیمت بیکاری همچنان دو رقمی هست. این دور قمی ماندن قیمت بیکاری تحت تاثیر زیاد کردن همکاری اقتصادی است و آن گونه که آمارها نشان می دهد بحران اشتغال فارغ التحصیلان و جوانان به وقت خود باقی مانده هست. آینده نگری شده است است در امسال میزان اشتغال ایجاد شده است تحت تاثیر برنامه های اشتغال زایی از یک میلیون فراتر رود.

    سه استیضاح، سه رای اعتماد

    روزهای نهایی سال با استیضاح سه وزیر اقتصادی کابینه دوازدهم همراه بود. دو وزیر جهت نخستین بار استیضاح شدند و دیگری سه سال متوالی است که برنامه استیضاح را لابلای برنامه های عادی خود دارد . هم آخوندی ، هم ربیعی و هم حجتی ، هر سه با رای اعتماد دوباره نمایندگان وزیر ماندند تا علامت سئوال بزرگی برابر طرح های استیضاح ارائه شده است از سوی مجلس تظاهر کند.

    خبرانلاین

    واژه های کلیدی: ایران | اشتغال | اقتصاد | برنامه | اقتصاد | ایرانی | برنامه | استیضاح | اقتصادی | سود سپرده | اشتغال زایی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار